Το ηλεκτρονικό εμπόριο αναπτύσσεται ταχέως τα τελευταία χρόνια, με την παρουσία του να ανθίζει σημαντικά φέτος εν μέρει και λόγω της πανδημίας της COVID-19.
Όλο και περισσότεροι άνθρωποι γνώρισαν φέτος το ηλεκτρονικό εμπόριο, φαινόμενο που, ωστόσο, μπορεί να μην ανήκει στις τάσεις, αλλά να συνιστά απλώς μια παρατήρηση.
Η ανάπτυξη αυτή έχει επηρεάσει τη βιομηχανία συσκευασίας και χαρτοκιβωτίων, καθώς και την ανακύκλωση τέτοιων ειδών με διαφορετικούς τρόπους.
Σωστό μέγεθος συσκευασίας
‘Όπως αναφέρει ο Kevin Hudson από την εταιρεία WestRock, το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει επιταχύνει την προσθήκη περισσότερων στοιχείων αειφορίας στον τομέα της συσκευασίας. Επίσης, έχει παρατηρηθεί αυξημένη προσήλωση των πελατών στον τομέα των συσκευασιών σωστού μεγέθους, καθώς εκεί έγκειται και το μεγαλύτερο μέρος της επιτυχίας μιας επιχείρησης που συμμετέχει στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Πρόκειται για ένα τομέα-κλειδί, που θα βοηθήσει στη δημιουργία κουτιών αποστολής που ταιριάζουν καλύτερα στα προϊόντα, διαδικασία που θα έχει πολλά βασικά πλεονεκτήματα για τους πελάτες και τους καταναλωτές. Οι καταναλωτές επικεντρώνονται σε φιλικές προς το περιβάλλον βιώσιμες συσκευασίες, που χρησιμοποιούν λιγότερες πρώτες ύλες για την κατασκευή τους και ταυτόχρονα προσφέρουν καλύτερη προστασία στα προϊόντα.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο επηρεάζει την αγορά ανακυκλωμένου χαρτιού
Σε γενικές γραμμές, η αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου από μόνη της δεν θα άλλαζε με κάποιον τρόπο το σύνολο κατασκευής της συσκευασίας με βάση τις ίνες. Καθώς, όμως, γίνονται συνεχώς αλλαγές στις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, αναμένεται να αλλάξει ο τρόπος συλλογής.
Σήμερα, επιστρέφουμε στην κατάσταση που βρισκόμασταν προ δύο ετών, όταν ο περισσότερος όγκος προϊόντων βρισκόταν στα καταστήματα λιανικής πώλησης ή στα εμπορικά καταστήματα, και η συλλογή συσκευασιών και κουτιών OCC ήταν «καθαρή», αφού οι συσκευασίες έφταναν στους καταναλωτές με αυτήν τη μορφή. Καθώς όμως βλέπουμε το ηλεκτρονικό εμπόριο να αναπτύσσεται περισσότερο, οι αλλαγές θα επικεντρώνονται κυρίως στον τρόπο ταξινόμησης του υλικού για τον καθαρισμό τους από τα προγράμματα συλλογής και από εκεί πίσω στο κατάστημα.
Δηλαδή, πόσες από αυτές τις συσκευασίες θα συγκεντρωθούν από μια αλυσίδα ηλεκτρονικού εμπορίου ή από την οικιακή ανακύκλωση σε σχέση με τη συλλογή στο κατάστημα; Και επίσης, από αυτόν τον όγκο που μετατοπίζεται από το κατάστημα στην οικιακή συλλογή, πόσος όγκος από αυτόν θα αφορά σε μικρότερα κουτιά και πώς θα ταξινομηθούν αυτά τα κουτιά μαζί με άλλα υλικά μιας ροής, όπως πλαστικά και αλουμίνιο. Αυτό είναι που θα παίξει μεγαλύτερο ρόλο στο εγγύς μέλλον, δηλαδή η ικανότητα διαλογής των εργασιών ανακύκλωσης σήμερα σε σχέση με αυτό που πρέπει να διαχειριστούν.
Καινοτόμες εξελίξεις στη βιώσιμη συσκευασία
Το προϊόν CanCollar αποτελεί μια καινοτομία. Για παράδειγμα, παραδοσιακά χρησιμοποιούνται πλαστικές συσκευασίες ως πακέτο έξι αναψυκτικών ή ποτών. Η WestRock δημιούργησε ένα πακέτο με βάση τις ίνες, για να αντικαταστήσει τα πλαστικά που είναι δύσκολο να ανακυκλωθούν. Επομένως, η βελτίωση της χρήσης προϊόντων με βάση τις ίνες που είναι εύκολο να ανακυκλωθούν και η αντικατάσταση άλλων λιγότερο ανακυκλώσιμων υλικών είναι ένας τομέας στον οποίο έχει σημειωθεί ουσιαστική πρόοδος.
Ρεαλιστικά, το να επικεντρώνεται κανείς σε αυτό που μπορεί να ανακυκλωθεί είναι εξίσου σημαντικό. Ενδεικτικά, η εταιρεία συνεργάζεται με την πίτσα Domino’s και μέσω της συνεργασίας αυτής έχει συμμετάσχει σε αρκετές μελέτες για να κατανοήσει σε ποιο επίπεδο τα λιπαρά και τα υπολείμματα που παραμένουν στο κουτί της πίτσας είναι αποδεκτά στην ανακύκλωση.
Όπως διαπιστώθηκε, ότι ο όγκος των λιπαρών και των άλλων υλικών είναι αποδεκτός στο πλαίσιο που το υλικό φιλτράρεται και επαναχρησιμοποιείται για τη δημιουργία χαρτιού υψηλής ποιότητας. Αυτός είναι ένας τομέας που πρέπει να αναδειχθεί ώστε για να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να κατανοήσουν αφενός ότι μπορούν και αφετέρου πώς να ανακυκλώσουν αυτό το υλικό.