Έτσι μπορούμε να επαναχρησιμοποιήσουμε τα παλιά ελαστικά

122

Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι κατασκευαστές παράγουν περίπου τρία δισεκατομμύρια νέα ελαστικά ετησίως, αλλά οι τρόποι απόρριψής τους παραμένουν περιορισμένοι.

Ως αποτέλεσμα, ο μεγαλύτερος όγκος τους καταλήγει να καίγεται και να επαναχρησιμοποιείται ως καύσιμο, τουλάχιστον στις ΗΠΑ. Τώρα, λοιπόν, μια εταιρεία με έδρα το Χιούστον, η TreadWright, βρήκε έναν οικολογικό τρόπο διατήρησης του μεγαλύτερου μέρους των παλαιών ελαστικών, ώστε να επαναχρησιμοποιούνται ως νέα σε ελαφρά φορτηγά.

Η διαδικασία που ακολουθεί η TreadWright ονομάζεται επανασχεδιασμός και χρησιμοποιεί τα περιβλήματα παλιών ελαστικών, τα οποία είναι κατασκευασμένα από καουτσούκ και χάλυβα, για να δημιουργήσει ένα προϊόν που η εταιρεία ισχυρίζεται πως δε διαφέρει δομικά και αισθητικά από τα συνηθισμένα ελαστικά. Επιπλέον, είναι φθηνότερα.

Κόστος μόνο για το καουτσούκ

«Χρησιμοποιούμε ολόκληρο το περίβλημα, το οποίο είναι το 75% του ελαστικού, οπότε η μόνη δαπάνη μας αφορά στο φρέσκο ​​καουτσούκ του πέλματος. Με την εξοικονόμηση που προκύπτει από τα υλικά, μπορούμε να χρησιμοποιούμε καουτσούκ premium ποιότητας», εξηγεί ο Andrew Davis, διευθύνων σύμβουλος της η Total Capital, μητρικής εταιρείας της TreadWright.

Εκτός από τους τόνους του καουτσούκ που εξοικονομούνται, ο επανασχεδιασμός εξοικονομεί και άλλους πόρους, καθώς χρησιμοποιούνται μόλις 22 λίτρα πετρελαίου για την παραγωγή ενός ελαστικού, σε σύγκριση με τα 68 λίτρα που απαιτούνται για την παραγωγή ενός ελαστικού από το μηδέν.

«Το ενδιαφέρον είναι ότι κάνουμε κάτι οικολογικό και επίσης φθηνό. Σπάνια συμβαίνουν και τα δύο ταυτόχρονα. Μπορούμε να παρέχουμε ένα προϊόν πρώτης ποιότητας με περίπου 40% λιγότερο κόστος από ένα ολοκαίνουργιο ελαστικό Goodyear, Michelin ή Bridgestone, αλλά με ίδια απόδοση και ποιότητα», λέει ο Anthony Showen, Διευθύνων Σύμβουλος της TreadWright.

Ποια είναι η διαδικασία

Η διαδικασία είναι σχεδόν πανομοιότυπη με εκείνη της κατασκευής ολοκαίνουργιων ελαστικών, με τη μόνη πραγματική διαφορά να είναι ότι η TreadWright ξεκινά την παραγωγή της με παλιά περιβλήματα.

Το παλιό πέλμα και το καουτσούκ πλευρικού τοιχώματος αφαιρούνται και προστίθενται τα νέα πέλματα και το καουτσούκ στο περίβλημα. Το τελικό βήμα είναι η σκλήρυνση του ελαστικού σε καλούπι και το αποτέλεσμα είναι ένα ελαστικό που έχει ανακατασκευαστεί σε μια εντελώς νέα κατάσταση και πληροί τις προϋποθέσεις DOT.